Ook begonnen aan een Website

Voor vragen over website indelingen, opbouw en projectstructuren

Ook begonnen aan een Website

Berichtdoor Vincent_AMS op za 02 jan 2010, 18:57

Loop al een enige tijd met een idee voor een website rond n.l. amsterdam-hotspots.nl hierop dus informatie over o.a. Musea, clubs, restaurants etc.
Dit wil ik gaan uitbreiden naar holland-hotspots en european-hotspots.
Nu wil ik dit doen in joomla zou het liefst het hele idee willen laten uitwerken in een pro website maar dat is te prijzig.
Nu heb ik een bestaand template gebruikt(news pro template) en dit aangepast.
Ik wil dus nu eerst een basis website neerzetten met enige content.
daarna het idee verder uit werken met events agenda, community etc.
En dan dus dit gaan bebruiken om langs bedrijfen(restaurants,clubs,sauna e.d.) te gaan of ze intresse hebben in het plaatsen van een "bedrijfs profiel".
ik wil dus dan zelf met mijn fotografie als hobby zelf fot's gaan maken.
Nu wil ik graag dus wat tips over verbetringen ideeen etc.

m.v.g.

Vincent
Vincent_AMS
WSF Lid

Re: Ook begonnen aan een Website

Berichtdoor Turkdale op za 02 jan 2010, 19:12

Ten eerste, welkom op Websiteforum!

Je vraagt dus tips, verbeteringen, ideeën en etc.
Als jij een Screenshot of een link van je website kan posten kan ik en meerdere mensen hier van Websiteforum een kijkje nemen en je natuurlijk helpen met wat je vraagt ;)
Deze Post Staat Onder © Turkdale 2009-2010
[Turkdale.nl]
Turkdale
WSF+ Lid

Berichtdoor Bram op za 02 jan 2010, 19:39

Hey Vincent :)!

Ik heb je site even bekeken (ziet er strak uit!), maar ik heb nog niet helemaal helder wat je wilt. Meer hotspots, dat snap ik, maar waarom kun je die niet in deze site erbij steken? Gaat dat technisch gezien niet, schiet de layout daarin tekort, of wil je gewoon iets nieuws?
SupervisionAir - UnderWaterWorld - PeerlingsPictures - Den Möllenhof 63 - A+ Webdesigns
EOS400d + Sigma 18-50 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + SlingShot 300AW + 055XPROB + SBH-100
Bram
WSF Moderator

Berichtdoor Vincent_AMS op za 02 jan 2010, 23:05

@ turkdale de adressen staan in mijn post.

@bram
Inderdaad meer hotspots.
Maar wil graag voordat ik met uitbreiden van deze hotspots begin de basis daarvan wel enigzins op orde hebben.
Zo zijn er in joomla verschillende componenten/modules die je kunt gebruiken om dit te verwezenlijken.
Ik wil hier dus iets voor gaan gebruiken zodat mensen/bezoekers ook een review of hotsspot zelf kunnen plaatsen al dan niet tegen betaling.
En begin je meteen met een goed opgezet advetentie concept (banners,bedrijfsprofielen links) of ga je dat pas doen als de site echt gaat "lopen".

m.v.g.

Vincent
Vincent_AMS
WSF Lid

Berichtdoor Bram op za 02 jan 2010, 23:45

Groot gelijk dat je eerst de basis goed wil hebben. Zelf heb ik geen ervaring met Joomla, dus dat maakt het helpen 'n beetje lastiger.

Kun je misschien aangeven welke functionaliteiten je precies mist, zo uitgebreid mogelijk?
SupervisionAir - UnderWaterWorld - PeerlingsPictures - Den Möllenhof 63 - A+ Webdesigns
EOS400d + Sigma 18-50 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + SlingShot 300AW + 055XPROB + SBH-100
Bram
WSF Moderator

Berichtdoor Vincent_AMS op zo 03 jan 2010, 02:54

Het "basis" voorbeeld is voor mijn iens.nl.
Mijn site is nu vooral lastig omdat er erg veel plaatjes geladen moeten worden.
Vind het zelf vooral bij joomla erg moeilijk om de structuur van de site overzichtelijk te houden.
Bij amsterdam-hotspots is dat wel te overzien maar ga ik bijvoorbeeld verder met europe-hotspots wordt het al een heel ander verhaal.
wat wil ik nu:
ik wil dat er een basis website staat.
+ Een homepage wat dicht in de buurt van wat het nu is komt.
-overzichtelijke menus i.p.v. te veel plaatjes.
-bezoekers moeten meteen weten waar het over gaat en dat ze ook reviews en/of hun eigen bedrijfs profiel kunnen plaatsen.

+ een database.
erg onoverzichtelijk geschreven allemaal maar zitten ook zoveel ideeen in mijn hoofd :/

m.v.g.

Vincent
Vincent_AMS
WSF Lid

Berichtdoor Soesjieh op zo 03 jan 2010, 14:51

Je moet wel opassen dat je Joomla door de vele content niet vertraagd. Dat vind ik echt een groot nadeel aan Joomla. Ik heb joomla namelijk ook ooit gebruikt.
- Youtube Kanaal
- Website (nog in opbouw)
Soesjieh
WSF Lid

Berichtdoor Vincent_AMS op za 06 maart 2010, 22:41

Nou weer terug website onder gebracht bij andere hosting waardoor het gebruik van jreviews component in joomla nu wel mogelijk is.
Nu lekker bezig aan de basis layout.
Vincent_AMS
WSF Lid

Keer terug naar Web Thinking