[WSF2] Features

De mededelingen rondom Websiteforum.nl en de richtlijnen voor gebruik forum, en vragen rond het forum

[WSF2] Features

Berichtdoor Bram op di 18 mei 2010, 20:20

Beste leden,

Misschien heb je het updates-topic al gezien, waar melding wordt gemaakt van vernieuwingen van de forumsoftware van WSF. Dat is uiteraard niet het enige dat zo nu en dan veranderd: na verloop van tijd worden er ook nieuwe functies toegevoegd of bestaande uitgebreid. Dit topic dient als een overzicht daarvan.

Problemen, fouten en dingen die niet kloppen kun je melden via een bugtopic, dat je in dit forum kunt openen. Als je een inhoudelijke reactie hebt op een bepaalde vernieuwing (een idee hoe het nóg beter zou kunnen, bijvoorbeeld, of een vraag erover) kun je daar in dit forum (Mededelingen / Richtlijnen / Forum Related) een topic over openen.

Dit topic blijft voor normale leden gesloten, zodat het een overzichtelijk geheel blijft. Updates worden als reactie gepost en verschijnen dus automatisch bij de ongelezen berichten.

Bram
SupervisionAir - UnderWaterWorld - PeerlingsPictures - Den Möllenhof 63 - A+ Webdesigns
EOS400d + Sigma 18-50 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + SlingShot 300AW + 055XPROB + SBH-100
Bram
WSF Moderator

Re: [WSF2] Features

Berichtdoor NLife op di 18 mei 2010, 20:23

We hebben diverse keren het verzoek gekregen om de achtergrond te veranderen of om de sidebar juist rechts te zetten in plaats van links. Sinds vandaag kun je zelf aangeven hoe je de sidebar en achtergrond van dit forum wilt hebben.

In het gebruikerspaneel, onder Wijzig profiel, kun je de instellingen veranderen. De sidebar kan links of rechts staan. De achtergrond kun je statisch, gefixeerd of niet laten zien. Probeer het maar uit :)
Afbeelding
Een van mijn recente flickr-foto's: Wil je blijven leven? Wacht dan even!
NLife
WSF+ Lid

Berichtdoor Auriorx op di 18 mei 2010, 20:24

Een hele goede avond heren en dames,

Na een avondje scripten heb ik weer het een en ander voor WSF 2.0 kunnen betekenen. Ik heb er namelijk voor gezorgd dat jullie als gebruiker zelf kunnen kiezen welke onderdelen van het portaal jullie wel en niet te zien krijgen! Is dat niet onwijs gaaf?!

Er zitten wel een aantal standaard delen bij die niet kunnen worden weggehaald door de gebruiker, tenzij deze een moderator en/of beheerder is. Ook zijn er enkele onderdelen die zelfs voor de moderators/beheerders niet uit te schakelen zijn.

Hieronder zie je alle modules die standaard zijn voor elke gebruiker, de optionele allemaal weggelaten:

Afbeelding

De modules die bij de moderators beheerders blijven staan zie je hieronder:

Afbeelding

Hoe gebruik ik het?
Simpel, ga naar je gebruikerspaneel, vervolg je weg naar je profiel en daar vind je alle vakken die aan te passen zijn. De vakken die mod-only zijn zul je ook vinden, maar die hebben bij de normale gebruiker geen effect.

Voor de mensen die het niet kunnen vinden: Klik hier!

Het is echter niet mogelijk om alle delen te positioneren. Die optie zal er hoogstwaarschijnlijk ook niet komen.

In ieder geval heel veel plezier gewenst met deze update!

// Auriorx
Abboneer svp op mij op Youtube!! :D - Klik hier!
Auriorx
WSF Redactie

Berichtdoor Bram op wo 19 mei 2010, 22:16

Om de populariteit van WSF verder te vergroten zonder veel moeite van de gebruikers te vragen is er nu een 'Nodig-een-vriend-uit'-feature toegevoegd. Je vind 'm zowel in je gebruikerspaneel (de meest rechtse tab) als op het portaal (binnenkort).
SupervisionAir - UnderWaterWorld - PeerlingsPictures - Den Möllenhof 63 - A+ Webdesigns
EOS400d + Sigma 18-50 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + SlingShot 300AW + 055XPROB + SBH-100
Bram
WSF Moderator

Berichtdoor Auriorx op do 20 mei 2010, 08:36

Met ingang van vandaag zijn er (weer) RSS-feeds van het Websiteforum. Die kun je bezoeken door naar www.websiteforum.nl/rss.php te gaan, of door helemaal onderaan de pagina op dat oranje vierkantje met een rondje en twee bogen erin te drukken.

Ik ben me trouwens bewust van het feit dat het in Google Chrome niet goed wordt weergegeven, ik ga na het weekend kijken of ik dat kan fixen.
Auriorx
WSF Redactie

Berichtdoor Auriorx op za 22 mei 2010, 21:37

Het is sommigen misschien al opgevallen, het is nu mogelijk om via een Mibbit-widget te chatten op het portaal, voor de mensen die geen extra plug-ins of extra programma willen installeren.

Over een week ga ik de gehele css.php even ver-overzichtelijken en dan bouw ik er extra user-css bij om andere elementen uit het portaal te verwijderen. ;)

// Auriorx
Auriorx
WSF Redactie

Berichtdoor Auriorx op za 22 mei 2010, 23:25

Kleine vooruitgang weer, de portaal-kleuren zijn nu ook te veranderen in het gebruikerspaneel. Ook kan je instellen of je de mibbit-widget (dat IRC-ding) wel of niet wilt zien! :)
Auriorx
WSF Redactie

Berichtdoor elizbth op za 08 dec 2012, 07:07

Hi! I really like your page. it contains a usefull information.Thanks
carlton
elizbth
WSF Lid

Keer terug naar Mededelingen / Richtlijnen / Forum Related